Strategia rozwoju

Misja

Instytut Nauk o Literaturze jako ważne i rozpoznawalne ogniwo krajowej i międzynarodowej
sieci rozwoju badań literackich oraz przekazu wiedzy, kultury i debaty publiczne

Najważniejsze charakterystyki, potencjały i osiągnięcia

  • Wysoki stopień umiędzynarodowienia badań / współpracy międzynarodowej
  • Mocno zarysowany profil komparatystyczny i regionalny
  • Wysoki poziom językowy prowadzonej dydaktyki
  • Międzynarodowe badania postkolonialne

Cele strategiczne

  • Uzyskanie w najbliższej ewaluacji jednostek naukowych co najmniej kategorii B
  • Docelowe uzyskanie w ewaluacji jednostek naukowych kategorii B+
  • Rozwój kadry oraz wiodących kierunków badawczych, przekładający się na rozwój instytutu

Kluczowe działania

  • Właściwa polityka kadrowa w odniesieniu do pracowników badawczo-dydaktycznych
    (optymalizacja tzw. liczby N)
  • Efektywna i skuteczna polityka kadrowa, uwzględniająca zatrudnianie nowych, dobrze
    punktujących pracowników, a także przechodzenie na emeryturę pracowników po
    utracie ich biernego prawa wyborczego (67+)
  • Wykorzystanie możliwości i potencjału Szkoły Doktorskiej („ścieżka naukowa” dla wy-
    bitnych własnych absolwentów / „przemyślany import”)
  • Właściwa polityka publikacyjna, koordynowana przez dyrekcję instytutu, umożliwia-
    jąca maksymalizację liczby punktów
Skip to content